10 alasan tidak suka Seychelles

10 alasan tidak suka Seychelles

Seychelles … Apa yang menarik imaginasi kita pada saat pertama, apabila anda mendengar nama ini? Lautan Turquoise, pasir putih yang berkilauan, langit biru tanpa awan, tapak tangan kelapa bengkok ke tepi air dan … ketenangan.

Tetapi ini hanyalah satu stereotaip yang dikenakan, gambaran yang indah dari iklan “Bounty” dan buku-buku mengenai perjalanan perkahwinan. Sebenarnya, Seychelles jauh daripada menjadi syurga, seperti yang dibayangkan oleh ramai orang. Mereka yang tinggal di sana seketika, tahu apa yang mungkin tidak menyukai pulau-pulau ini.

  • Untuk kos kehidupan luar biasa yang tinggi. Di Seychelles tidak terdapat ternakan dan hampir tidak ada pertanian, jadi kebanyakan produk diimport dari luar, dan harga di pasar raya jauh lebih tinggi daripada di Eropah. Di kedai-kedai yang murah, pelbagai adalah sangat terhad, banyak keju dan kefir kotej tidak tersedia. Pilihan buah-buahan (kecuali eksotik tempatan) di pasaran juga kecil.
  • Untuk komplikasi dengan rawatan perubatan. Hanya satu hospital negeri dengan peralatan yang baik terletak di ibu kota Victoria di pulau Mahe. Pada masa yang sama, terdapat beberapa farmasi di pulau-pulau dan pilihan kecil ubat-ubatan.
  • Bagi jenayah yang semakin meningkat. Penduduk asas Seychelles hidup sangat buruk, akhir-akhir ini ketagihan dadah telah tersebar. Seychelles malas, suka minum, dan oleh itu mencuri barang-barang berharga di hotel dan di rumah orang asing yang kaya. Selalunya terdapat kecurian di pantai-pantai yang ditinggalkan “liar”, boleh mengeluarkan wang dan kad kredit dengan perlahan, meninggalkan beg itu sendiri. Polis bekerja dengan sangat formal, ada praktikal tidak ada bantuan daripadanya.
  • Bagi kualiti barangan tempatan yang kurang baik dan kekurangan pilihan peralatan rumah tangga. Oleh itu, ramai yang terbang ke belanja di Dubai, Singapura atau Mauritius. Cenderamata tempatan sangat mahal, dan tawar-menawar tidak diterima.
  • Untuk gangguan dengan air. Terdapat hari-hari apabila hanya diberikan satu jam sehari, anda perlu mandi dan melakukan semua urusan rumah tangga. Ini disebabkan fakta bahawa tidak ada air tawar di Seychelles, dan sumber utamanya adalah hujan. Dengan cara ini, tidak dianjurkan untuk minum air dari paip.
  • Untuk mod pengendalian kedai-kedai tempatan. Pada hari kerja, mereka dibuka dari 8 hingga 17 jam, dan pada hari Sabtu 8 hingga 12 jam. Pada waktu yang sama, makan tengah hari adalah dari 12 hingga 13 jam. Pada hari Ahad, kedai-kedai tidak berfungsi.
  • Kerana kurangnya perkhidmatan normal di banyak hotel dengan harga yang sangat tinggi untuk bercuti. Oleh itu, sering dikatakan bahawa sifat di Seychelles sesuai dengan 5 bintang, dan perkhidmatan – hanya tiga.
  • Untuk sedikit hiburan budaya dan tarikan. Di ibukota Seychelles – Victoria – anda dapat melihat salinan kecil Big Ben, sebuah kuil India, melawat muzium sejarah semula jadi, itu semua monumen seni. Dan dari hiburan kehidupan malam hanya terdapat beberapa bioskop, kasino dan disko di gaya luar bandar, di mana irama reggae dan muzik Creole berbunyi.
  • Bagi kebanyakan cicak (cicak tempatan), memanjakan memanjat ke rumah-rumah dan banglo hotel untuk mencari makanan sisa makanan, menyerang pada waktu malam di dalam tong sampah.
  • Akhirnya, untuk peningkatan kelembapan dan musim hujan tropika, kerana banyak perkara, produk kulit dan perabot bau cendawan.

Teks: Natalia Bochkareva

Loading...