Kepulauan Cocos untuk pelancong – di sana anda belum! Apa yang membuatkan pelancong gembira di Kepulauan Cocos

Kepulauan Cocos untuk pelancong - di sana anda belum! Apa yang membuatkan pelancong gembira di Kepulauan Cocos

Kepulauan Cocos (Keeling) adalah kepulauan dari 27 pulau kecil di Lautan Hindi asal karang.

Teritorialnya adalah milik Australia, bahasa rasmi adalah bahasa Inggeris, agama penduduk setempat adalah Islam.

Unit monetari adalah dolar Australia. Nusantara terdiri daripada bahagian utara – atol Killing Utara yang tidak didiami – dan bahagian selatan, yang merangkumi 26 pulau kecil.

Hanya dua daripadanya yang tinggal secara kekal – Rumah dan Pulau Barat. Jumlah penduduk mereka tidak melebihi 600 orang.

Di pulau-pulau iklim tropika, dari Oktober hingga April – musim siklon. Kelebihan yang tidak dapat disangkal adalah musim pelancong sepanjang tahun, suhu tahunan purata di pulau-pulau adalah 20-27 ° C, tetapi haba tidak dirasakan akibat angin basah. Nama kepulauannya adalah kerana kelapa kelapa, dalam jumlah besar yang berkembang di sini. Pelancong tiba di Keeling pada kapal penumpang kecil dan kapal layar atau melalui udara ke lapangan terbang antarabangsa “Kepulauan Cocos Kepulauan”.

Percutian di Kepulauan Cocos akan menarik kepada orang-orang yang bermimpi membelanjakannya masa jauh dari tamadun, dengan damai dan tenang beberapa sudut syurga. Ciri-ciri pulau-pulau itu adalah pantai yang indah, air jernih yang jelas, sifat eksotik yang cerah, termasuk dunia bawah laut yang kaya, yang terutama akan menjadi peminat menyelam, snorkeling dan memancing. Tidak jauh dari North Kiling, di lokasi perang kapal “Sydney” dan “Emden” pada tahun 1914, penyelam skuba masih mencari di bawah perincian individu kapal penjelajah Jerman.

Kebanyakan hotel di kepulauan Keeling dibentangkan pondok dan banglo, hotel mewah supermodern yang anda tidak akan jumpa di sini. Yang paling selesa dan popular di kalangan pelancong adalah hotel Cocos Castaway.

Tarikan Kepulauan Cocos tidak banyak. Untuk pelancong, terdapat lawatan ke Kepulauan Utara Keeling, ke Rizab Pulu Keeling yang indah, di mana anda dapat melihat banyak burung laut.

Pulau Horsberg – salah satu pulau Kepulauan Cocos – mempunyai nilai sejarah tertentu. Semasa Perang Dunia Kedua, kedudukan tembakan tentera laut British dipasang di sini. Di sini para pengintip Ceylon, yang ingin menyerahkan pulau Jepun, menimbulkan pemberontakan yang segera ditindas. Hari ini, pulau ini mempunyai dua baki senjata berkuasa 6 inci.

Pusat Pelawat Kepulauan Cocos terletak di Bangunan Pentadbiran di Pulau Barat. Terdapat peluang untuk mendapatkan maklumat yang paling menyeluruh mengenai apa yang boleh dilakukan dan apa yang dapat dilihat di Kepulauan Cocos.

Kepulauan Cocos terletak di pulau Barat. Terdapat tiga bilik menunggu yang besar, stesen cuaca dan hangar. Juga di sini anda boleh mengagumi pemandangan panorama yang tidak dapat dilupakan dari dek pemerhatian.

Loading...